De noodzaak van een goede foto

Is jouw bedrijf zichtbaar?

Iedereen gebruikt foto. Voor offline media zoals folders en brochures, en Social media zoals Pinterest, Instagram en Snapchat bestaan van goede foto’s. Ook voor Facebook, Twitter en zelf LinkedIn worden foto’s steeds belangrijker.

Om een goed beeld van uw bedrijf te krijgen, kunt u een uitgebreid verhaal maken. Een grote lap tekst op uw website kan ervoor zorgen dat de bezoeker sneller zijn aandacht verliest.

Fotografie is belangrijker dan ooit! Voor websites, social en offline media je kunt er niet meer omheen.

Het gebruik van de juiste beelden op uw website is daarom erg belangrijk. De weergave van deze foto’s zorgt er namelijk voor dat uw bezoekers in één oogopslag ziet wat u of uw bedrijf doet.

Ons advies, maak gebruik van een fotograaf, iemand met ervaring en iemand die een creatieve bijdrage kan leveren aan uw boodschap! Zorg wel voor de juiste fotograaf, een productfotograaf is geen portretfotograaf. En werken met mensen en kinderen op locatie is totaal anders dan een fotoshoot in een studio.

Een goede foto bij een boodschap wordt sneller opgenomen dan tekst. Ons brein ziet een plaatje eerder dan tekst en een passende foto zorgt ervoor dat tekst sneller opgenomen en onthouden wordt.

Door het juiste beeldmateriaal te gebruiken kun je laten zien wie jij bent en wat je doet.

Gratis foto’s voor je website

Google afbeeldingen kun je beter niet gebruiken als “gratis” fotobank. Omdat je niet weet hoe het met de fotorechten of copyright zit. Gebruik je foto’s waar mensen op staan dan moet je hen ook toestemming vragen zodat je het portretrecht niet schendt.

Je kunt wel in Photoshop een foto bewerken die je via Google gevonden hebt. Of maar een stukje van de foto te gebruiken. Maar Google gebruiken als gratis fotobank, biedt geen garanties en kan soms duur uitpakken.

Online tools herkennen tegenwoordig steeds beter foto’s die hergebruikt zijn, zelfs delen van foto’s zullen in de toekomst herkend worden. Gebruik daarom geen foto’s van anderen, koop ze of maak ze zelf zodat je zeker weet dat de foto’s rechten en of copyright vrij zijn.

Geen budget beschikbaar voor een fotograaf of aankopen hiervan maak dan gebruik van gratis stockfoto’s van bijvoorbeeld Pixabay.com, stocksnap.io pexels.com deze zijn in de meeste gevallen te gebruiken zonder bronvermelding. Let wel u bent dan niet uniek, het kan zelfs zo zijn dat uw concurrent deze ook gebruikt.